top of page

Na Lombok a dál - den 26. 17 ostrovů

Aktualizováno: před 2 dny

11. 8. 2023

Dnes začal den poněkud časně, Péťa vstala už v šest hodin a já vylezl ze stanu chvíli po ní. Nebyl čas ztrácet čas, v osm jsme měli odplouvat na celodenní výlet po Národním parku 17 ostrovů. Ale předtím jsme ještě museli sbalit naše provizorní bydlení, dát si vydatnou snídani a naladit se na den plný zážitků. Na dnešní den jsme se oba moc těšili ze dvou důvodů: první byl samozřejmě výlet, který se skládal z pěti zastávek, a druhý důvod byla parta, kterou jsme si vytvořili předešlý večer. Ale musíme to vzít pěkně popořadě.

Než jsme sbalili stan a nachystali si věci, které budeme potřebovat s sebou, dorazil Erwin, který nám nachystal výbornou a plnohodnotnou snídani. Erwin byl za celou tu dobu, co cestujeme po Indonésii, ten nejlepší a nejstarostlivější hostitel. Nejen, že se o nás skvěle staral ve své restauraci a že nám dovolil postavit stan u něj na pozemku, ale také nám zajistil dnešní výlet. Staral se o nás po všech stránkách, takže jsme se tam cítili jako doma. Než jsme dojedli snídani, dorazil i zbytek naší party a my se mohli pomalu přesunout na loď a vyrazit.

První naše zastávka byla u ostrova, kde žijí největší netopýři na světě. Kaloni malajští zde žijí v ohromném tisícihlavém hejnu. Když se vznesou nad ostrov, je to trochu jak z hororového filmu. Tento netopýr se neživí hmyzem ani lidskou krví, ale ovocem a květy. Poté, co jsme pořídili fotky a pokochali se majestátností tohoto savce, jsme pokračovali dále. Čekalo na nás naše první šnorchlovací místo. Asi po třiceti minutách náš kapitán zastavil a zavelel: "všichni do vody". Ukázal nám místo, kam máme plavat, abychom se dostali k nádhernému korálovému útesu. Za tu dobu, co jsme v Indonésii, jsme už šnorchlovali na mnoha místech a i přesto to zde bylo úžasné. Byly tu k vidění trochu jiné typy korálů a i některé druhy ryb jsme tu viděli poprvé. Když jsme všichni dostatečně prozkoumali dané místo a vyškrábali se zpátky na loď, mohlo se pokračovat dál. Další naší zastávkou byl ostrov Tiga. Jedná se o malý ostrov s nádhernou pláží a azurovou vodou kolem. Zde nám náš kapitán připravil úžasný oběd: čerstvé ryby na ohni s rýží či nudlemi dle chuti a jako dezert jsme dostali ovoce. Prostě skvělé jídlo, které potěšilo tělo i ducha.

Než se vše připravilo, mohli jsme se věnovat různým aktivitám. Někteří si dali procházku po ostrově, jiní prozkoumávali podmořský svět a nebo se jen tak opalovali či odpočívali na pláži. Když byl oběd hotový sešli jsme se u stolu a společně pojedli. Po takto vydatném jídle jsme se všichni natáhli na pláž a leželi tam jako vyvržení vorvani. Když všem vytrávilo a začali jsme být zase aktivní, nastal čas vyrazit na další ostrov. Naskákali jsme do lodi a vypluli na naši poslední zastávku, na ostrov Rutong, kde byl program podobný - až na ten oběd. Kapitán měl s sebou i skromnou rybářskou výbavu a Max toho okamžitě využil. Ryb bylo všude mrak, ale Maxovi na háček skočila jen malá čudla. I když to nebyl rekordní úlovek, tak pořád vytáhl alespoň rybu. Kapitán vedlejší lodi ulovil jen banán, který se mu chytil na háček, když vytahoval vlasec z vody. Jelikož už byli čtyři hodiny odpoledne, museli jsme vyrazit zpět do přístavu. I když jsme fyzicky navštívili jen dva ostrovy a ostatní viděli jen z lodi, byl to fantastický výlet, který mohu všem jen doporučit.

Po příjezdu do přístavu jsme se domluvili, že se všichni sejdeme večer v jednom baru a zakončíme dnešní den společně. Pak jsme se rozeběhli na ubytování, abychom ze sebe smyli tu sůl, co po celém dnu svědila jako čert. Večer jsme to pořádně roztočili, takže jsme si ani neuvědomili, že jsme zůstali v baru sami jen s místními, kteří nás vydatně nalévali kořalkou. Zpívali, tancovali a popíjeli jsme do půlnoci než jsem si uvědomil, že jsem dost a je čas vyměnit lokál za postel.

Večerní posezení s naší partou, Riung, Flores, Indonésie
Večerní posezení s naší partou